+31 6 42271647 saskia@saskiadestigter.nl

CV

Profiel

Focus op verbetering levert resultaat

 

In 2009 werd ik Manager van een Klantcontactcenter. De afdeling draaide stroef, wachttijden waren lang, stapels werk hoopten zich op en zowel medewerkers als klanten waren ontevreden. Als nieuw gestarte manager wist ik niet waar te beginnen… Een externe adviseur stelde Lean als dé duurzame methode voor om van dit Klantcontactcenter een geoliede machine te maken. Het was mijn eerste kennismaking met Lean en achteraf gezien is het de beste en mooiste ervaring in mijn loopbaan geweest. Met vallen en opstaan ervoeren mijn team en ik wat Lean is. En hoe je er succesvol mee kan worden. Want dat werden we natuurlijk 😉

Na deze intensieve Lean onderdompeling was ik overtuigd, ‘Be-Leaner’ in hart en nieren geworden. Ik haalde diverse belts in Lean en later Six Sigma en ben doorgegroeid naar functies met daarin een steeds zwaardere Lean component. Sinds 2016 werk ik als zelfstandig professional en adviseer ik organisaties op het gebied van proces, kwaliteit en performance verbetering en innovatie. Ik neem deel aan (verbeter)projecten, leid ze, adviseer en coach en geef diverse trainingen en workshops.

Het is mijn ambitie om me de komende jaren verder te blijven ontwikkelen op het gebied van Continu Verbeteren én Innovatie. In mijn optiek wordt de combinatie van deze onderwerpen in de toekomst steeds interessanter en belangrijker en ik wil me in de voorhoede van deze ontwikkeling positioneren.

Werkervaring

januari 2016 – heden

Zelfstandig Lean Six Sigma consultant | januari 2016 – heden

Advies, consultancy en interim opdrachten op het gebied van Lean, Lean Six Sigma, Procesverbetering m.b.v. Data Analyse, Proces Design, Operational Excellence en Customer Experience. Daarnaast verzorg ik diverse workshops en trainingen op het gebied van Lean en Operational Excellence.

Recente opdrachten als zelfstandige

BELASTINGDIENST

Mei ’19 – heden

Leiding van het project ‘De basis op Orde’ binnen de Shared Service Organisatie (SSO) Finance & Management Information. De SSO is opgericht uit 12 ‘donor’ afdelingen. Opdracht is de primaire processen te uniformeren, documenteren en standaardiseren. Verbeterpotentieel wordt in kaart gebracht en waar mogelijk direct verzilverd.

ROYAL FLORA HOLLAND

Feb ’17 – Mei ’19

  •  Senior Process Engineer

Team Lead van process engineers in ontwerp en  implementatieproject van een Warehouse Management Systeem voor de logistieke primaire processen. Werkzaam op het snijvlak van IT en Business Process (re)design. Verantwoordelijk om complexe procesmatige en logistieke vraagstukken te ‘kraken’. Zwaartepunt van de werkzaamheden ligt op procesmetingen, procesdata-analyse, procesvisualisatie, design thinking, klantreizen. Werkzaam met verschillende spelers; van orderpickers tot de Programma manager onder de COO.

  • Kwartiermaker Procesmanagement

Grondlegger en kwartiermaker voor procesgericht werken binnen de Royal Flora Holland organisatie.

  • Continu Verbeteren expert

Verbeter- en veranderprojecten in de logistieke operatie

 

LE CORDON BLEU – COLLEGE OF CULINARY ARTS

Juni ’17 – heden

  • Lean Process Consultant

Internationaal snelgroeiende corporate die in 20 landen aan 34 kookscholen studenten opleidt tot koken op Michelin niveau. Werkzaamheden:

Advisering en begeleiding bij inrichting Process Governance

Visualisatie en vastlegging process framework en value streams

Maatwerk incompany Yellow Belt & Green Belt training ontwikkeld en verzorgd voor verschillende teams

Begeleiding en advisering in de implementatie en verankering van Lean en procesgericht werken. Coaching en training on the job in toepassing van Lean in de eigen werksituatie

5S project: efficiente werkplek organisatie in Amsterdam.

 

12MPROVE

September ’16 – heden

  • Lean Trainer

Als trainer van 12Mprove verantwoordelijk voor Action Based trainingen voor Lean Basis, LeanYellow Belt en Lean Green Belt (allen LCS gecertificeerd door Cardiff University). Tevens verzorg ikhet Six SIgma onderdeel binnen de Lean Black Belt opleiding van 12Mprove.

 

SCHOUTEN EN NELISSEN

Jan 2016 – dec’16

  • Lean Six Sigma Consultant

Onderzoek naar te lage conversieratio van online offerteaanvraagproces. Aanpak volgens de DMAIC Lean Six Sigma Methode. GEMBA studie, interviews in de procesketen, data verzameling,  procesvisualisaties. Resultaat: Hitratio met 6% toegenomen, kwaliteit en uniformiteit offertes toegenomen, betere samenwerking tussen front- en backoffice, doorlooptijd offertes ruim 2,5 dag korter, tevredenheid klanten en medewerkers toegenomen.

 

NEVENFUNCTIE:  bestuurslid PvKO, portefeuille ontmoetingen | juli 2016 – juli 2019

Het Platform voor Klantgericht Ondernemen inspireert professionals om klantgericht te ondernemen. Met als doel een toekomstbestendige relatie met de klant die bijdraagt aan de winstgevendheid van de organisatie.  Als bestuurslid lever ik een bijdrage aan het reilen en zeilen van de vereniging, het organiseren van kennisbijeenkomsten en het intensiveren van de samenwerking met onderwijssector.

 

juni 2006 – juli 2016
Lean Manager Klantprocessen, Rabobank Regio Den Haag | juni 2006 – juli 2016

Ketenmanager van en verantwoordelijk voor de grootste en meest kritische klantprocessen binnen de Rabobank Regio Den Haag. Projectleiding vanuit directie en RvC van diverse projecten op het gebied van proces- en kwaliteitsverbetering m.b.v. Lean en Six Sigma. Samenwerkend met proceseigenaren, lijn- en stafmanagement, leidende, sturende en coachende rol.

Leidinggevend aan het Lean kernteam. Verantwoordelijk voor diverse grote procesimplementaties als Privacy Bescherming Klant, Customer Due Dilligence, Klantacceptatie, klantadvies online, enz.

Sparringpartner voor directie en Raad van Commissarissen. Lokale visie op kwaliteitsverbetering geformuleerd, deze vertaald naar tactische en operationele KPI’s en geïmplementeerd

 

Operational Excellence Manager Call Center, Rabobank | augustus 2009 – december 2012

Verantwoordelijk voor de opzet, organisatorische en personele inrichting en werking van het Virtueel Kantoor Bedrijven. Bestaande uit een callcenter en multichannel team, inbound en outbound. Vanaf tekening opgezet tot leidinggevend aan een goed draaiende afdeling van ca. 35 fte in 2012. Afdeling is neergezet en gevormd conform de Operational Excellence en Lean principes met als belangrijkste KPI’s  servicelevels, werkvoorraad en kwaliteit van adviezen.

 

Overige functies binnen Rabobank | juni 2006 – augustus 2009

Kredietanalist: analyse van zakelijke financieringsaanvragen van (potentiele) Rabobank klanten, periodieke risicoanalyse van de lokale financieringenportefeuille

Teamleider Accountteam MKB: verantwoordelijk voor en leidinggevend aan een team van Bedrijven Adviseurs, accountmanagers en assistenten (9 fte) in het werkgebied Wassenaar/Voorschoten.

februari 1998 – mei 2004
Opleidingsmanager Finance & Control, Avans+ | mei 2004 – mei 2006

Verantwoordelijk voor ontwikkeling, samenstelling en projectleiding van Post Hbo en Master opleidingen in Finance & Control.

 

Accountmanagement en traineeship, ABN AMRO Bank | februari 1998 – mei 2004

Accountmanager Zaken: als accountmanager verantwoordelijkheid voor het relatiebeheer van en bancaire advisering aan MKB bedrijven, starters en Ondernemers in privé.

Traineeship: traineeship en algemene interne opleiding binnen ABN AMRO.

Opleidingen

Algemeen

Business Economics | University of Miami, School of Business | 2005

HEAO Bedrijfseconomie | Avans Hogeschool | 1993-1997

VWO | Merewade College Gorinchem | 1987-1993

 

 

Specialisaties in Lean | Six Sigma | Innovatie

Design Driven Business Innovation |Universiteit van Amterdam| 2017

Professional Scrum Master I | Scrum.org | 2017

Lean Six Sigma Black Belt | Universiteit van Amsterdam | 2015-2016

Lean Six Sigma Green Belt | Universiteit van Amsterdam | 2015

Masterclasses Lean Advanced | Nyenrode | 2016

Lean Management Yellow Belt | Cardiff University | 2014

Design Thinking for Services | Design Thinkers Academy A’dam | 2014-2015

 

 

Customer Experience | Overig

Masterclass Service Excellence | Gouden Oor | 2016

Customer Experience Professional | Beeckesteijn Business School | 2012-2013

Rabobank Talenten Coöperatie | Rabobank | 2013

Diverse bankgerelateerde opleidingen en trainingen | NIBE, NIVRAA, ABN AMRO Academy, Rabobank Learning Center, enz.

Competenties

  • procesmatig
  • analytisch vermogen
  • sparring partner van werkvloer tot directie
  • gestructureerd
  • hands on mentaliteit
  • coachende en didactische vaardigheden
  • spreekt de taal van management tot medewerker
  • positieve, open grondhouding
  • flexibel en vasthoudend
  • overtuigingskracht

Social Media

Privé en vrije tijd

Opgegroeid in Gorinchem en omstreken, daarna gestudeerd en jarenlang gewoond in Breda en inmiddels met veel plezier wonend in Den Haag. Gelukkig getrouwd, met Ivo, een man met een duurzaamheidsmissie en dito baan. Moeder van twee heerlijke mannetjes, Morris van 9 en Hugo van 7.

Liebe

Ik houd enorm van bergen, zowel om in de winter op ski’s vanaf te suizen als in de zomer om in te wandelen en te recreëren. In de bergen kom ik tot rust en kan ik opladen; geef mij een afgelegen berghut, uitzicht op de bergen, een haardvuur, een alpendekbed, Schnitzelplatte mit Weisbier en een dosis frisse berglucht en ik ben compleet gelukkig.

Zand tussen je tenen

Sinds we 12 jaar geleden in Den Haag zijn komen wonen ben van zee en strand gaan houden. Veel van onze vrije tijd brengen we als gezin door op het strand, in ieder jaargetijde, hoewel de zomer wel favoriet is. Menig auto in lange files naar Scheveningen zijn we voorbij gefietst, op weg naar het strand met een afgeladen fiets met schepjes, emmers en een goed boek. Van ontbijt tot BBQ tot ondergaande zon, ontmoetingsplaats met vrienden, strandfeestjes, huwelijken en kinderverjaardagen, hoosbuien en harde wind, rode alg, vlaggetjesdag, vuurwerkfestival, zand tussen je pannenkoek/tosti/tenen en Nieuwjaarsduik; aan zee is het altijd leuk.

En dan dit…

Als het gaat om muziek heb ik een vrij uitgesproken smaak. Ik hou van Nederlandstalig, van smartlappen tot Nederpop. Meezingers en inhakers zijn favoriet; er kan niets op tegen een goede Hazes, Guus Meeuwis of Frans Duijts. 

Daarnaast ben ik een groot liefhebber van Bingo. En wil niet opscheppen, maar ik ben er nog goed in ook want ik heb al heel wat prijzen gewonnen. Waarschijnlijk een talent wat ik van mijn 100-jarige oma heb geërfd; zij was ook een fanatieke bingospeler, bereidde de spelavond tot in de puntjes voor en ging er vaak vandoor met de mooiste prijzen. Hét bewijs dat succes zoveel meer is dan alleen geluk.

Addictions

Als het gaat om gadgets, sneakers, Italiaans eten, design en Scandinavische series ben ik een real addict.  Gelukkig is er Netflix en Pinterest om alles te kunnen volgen en verlanglijstjes te maken. Heb je al een kijkje genomen op mijn Pinterest pagina? Zeker de moeite waard!

O ja, vergeet ik bijna op te schrijven dat familie, vrienden en collega’s mij omschrijven als energiek, perfectionist, creatief, doorzetter en stevig in schoenen staande, sociale dame. En soms ook als eigenwijze, niet altijd even genuanceerde, tikkie ongeduldige doener. Altijd bezig. Maar ook present op de vrijdagmiddagborrels 😉 That’s me.

Contact

+31 6 422 71 647
saskia@saskiadestigter.nl
Christoffel Plantijnstraat 26, Den Haag

Wil je meer weten, kennismaken, samenwerken of heb je een uitdaging waar je hulp bij nodig hebt? Stuur me een bericht.